Rendkrkds Most Wanted
A rendrk ell elmeneklni nha knnyebb, mint megkzdeni velk. Egy bizonyos szint utn viszont a kzdelembl hbor vlik, 25 mindenre elsznt fakabt ldz azzal az eltklt szndkkal, hogy a rcs mg juttat. Minden egyes kanyar jelentsggel br, minden egyes gzads egy jabb siker. m hiba a negyedrs kitarts, ha utna mgis elkapnak. Hogy erre ne felttlen kerljn sor, sszertunk pr tancsot s egy teljes stratgit a rend rei ellen, mikor merre rdemes menni, illetve nmi auts tancsadsra is vllalkozunk.
1. Vlasszunk j kocsit Ez mindennek az alapja. Ha nem tudjuk uralmunk alatt tartani a rendrkkel cicz lerket, akkor felesleges is kigurulnunk a garzsbl, eslynk sem lesz a magas bountyk elrse utn meglpni ellk. Mindenkinek ms a vezetsi stlusa, gy egyrtelm javaslatot nem lehet tenni, mgis megkockztatjuk, hogy egy Porsche pl. farolgatsa, hts kerk hajtsa miatt nem felttlen a legjobb megolds. Ugyanez igaz a Gallardra, m ms okokbl: az olasz szuperjrgny a falra felkendve orral nekitmaszkodik a tglknak, kptelensg jra visszarngatni az tra. Egy Subrau mr j bksnek tnik, hiszen 4 kerk hajts, radsul tmege is van (ld. mg: Viper), ami az ttorlaszok ttrsnl nagy segtsgnkre lehet.
2. Vlassz j kocsit kett Career mdban pnztrcnktl fggen brmennyi jrmvnk parkolhat a garzsban, rdemes tbbet is magunknl tartani. A Black List tagoktl elnyert kocsikat csak eleinte hasznos eladni, hiszen ksbb (mondjuk a mr emltett Gallardo esetn) rengeteg, boltban mg nem kaphat extra tallhat bennk. Javasoljuk, hogy a versenyzs s a rendrs kocsink ne egy s ugyanaz legyen. Egyrszt a kt „mdhoz” kzel sem azonos tulajdonsgok kellenek (versenyek alatt ritkn kell frl elindulnunk, manvereznnk vagy kzifkes fordult csinlnunk), msrszt pedig gy nem kell attl tartanunk, hogy egy verseny alatt sszeszedett ldzs a futam utn vgzetes kvetkezmnyekkel jrhat. Hiszen ha a futamnak – vegyk alapul – 4-es krzttsgi szinttel vgsz neki, s alatta bemrnek a rendrk, igencsak nehzkess vlik majd a „kocks zszl” megpillantsa utn ellgnunk ellk. Ha azonban – legalbb – 2 kocsink van, akkor a versenyzset egyszeren tudjuk 1-es szintnl tartani, ahol problmamentes az eliszkols.
A tovbbiakban azt az esetet vesszk figyelembe, hogy direkt szeretnnk a rendrk ellen menni, bountykat gyjtve, milestonokat teljestve.
3. Keress egy kiindulsi pontot Roppant fontos, hogy olyan helyen vgjunk bele az ldzsbe, amit jl ismernk, utckat, elgazsokat, pursuit breakereket. Ettl a helytl fgg majd jszerivel a taktika is, amire az ldzst ptjk – mi most kettt mutatunk be, amelyek egymssal is kombinlhatk.
Vlasszunk teht egy gyors, szimpatikus autt, kezdsi helynek pedig a rgtn elrhet, els plyarszen tallhat 2-es szmt, a tzoltsg mellettit. Vegyk alapul, hogy 1-es kzzsi szintnk van; koccanjunk neki finoman a jrrnek majd vegyk jobbra az irnyt, utna rgtn balra s mris az autplyn talljuk magunkat. Itt tegyk fel legmagasabb fokozatba autnkat s csorogjunk, egsz addig, amg 2-es szintre nem rnk, s meg nem jn az ersts. rdemes megvrni, hiszen knnyen vget vethetnk a 15-20 percesre tervezett ldzsnek, ha hamar elpuszttjuk az sszes rendrt. Amikor gy 10-15 kocsi tapad rnk, rdemes elkezdeni bemelegteni, leszortani ket, nekik koccanni, hasonlk.
 |
 |
Hrmas szintnl kezddik el igazn a mka. A GTO-k nem teketriznak sokat, leszortanak minket, falhoz kennek, kemnyen kell ellenllni. Az tlezrsok eltt mindenkppen hasznljuk a speed breakert, fontos msodperceket s informcikat nyerhetnk az elttnk felhalmozott kocsikrl. Amit elszr rdemes tisztzni, hogy vajon kitertettk-e elnk a szgesdrtot, amire rhajtva szinte bortkolhat a kudarc, vagy csak egyms mell parkolva prblnak rnk ijeszteni. (Persze nem felttlen; egy szerencssebb ldzs alatt az esett meg velem, hogy jobb els defektet kaptam, m mg volt elg szufla a kocsiban az elmeneklsre – vgl 3 kerken leamortizltam 6 rendrt a stadionnl majd elgurultam a rejtett pontba.)
Ha a msodik eset ll fenn, akkor csupn annyi a feladatunk, hogy megkeressk a roadblock gyenge pontjt. Ha esetleg egy stop tblval kedveskedtek neknk, rdemes azon thajtani, tkzs nlkl abszolvlhatjuk a mkt, de nem mindig lesz ilyen egyszer dolgunk. Egy j adag nitrval knljuk meg a motort, a kell sebessg elrse utn pedig igyekezznk a kocsik htuljt megtmadni. J eslynk van r, hogy ha ott ri ket csaps, felborulnak, tn ripityra is trnek (bounty szempontbl nem mindegy), de utat alighanem engednek majd neknk. A SUV kategris jrgnyoknl annyi a gond, hogy mivel nehezebbek, nagyobb eslynk van r, hogy beszorulunk kzjk.
Ha spike srip is van az utunkban, akkor els dolgunk legyen megnzni, hogy hny van bellk s melyik oldalon. Utna a fenti mdszer szerint jrjunk el – tkzznk a csomagtartknak. Mr csak a folyamatosan szembejv SUV-okra kell figyelnnk, akik knnyen keresztbe hzhatjk szmtsainkat, illetve a helikopterre, amely roppant zavaran felkavarja elttnk a port, msrszt ha a kocsikat lerztuk, mg mindig jelent rlunk.
 |
 |
Ha mr 4-es vagy 5-s szinten van a krzttsgnk, rdemes bemenni a vrosba, ahol robbansszeren meg tudjuk nvelni a bountyk szmt a pursuit breakerek segtsgvel. Ezek az sszeoml elemek hatalmas segtsgnkre lesznek az egsz ldzs sorn, m rdemes csnjn bnni velk, 1-2 aut kedvrt nem rdemes elpazarolni ket. A dli vrosrszben a legkomolyabb a sznpadnl tallhat vilgts ledntse, amely az sszes nyomunkban haladt a „Kivgezve” listra helyezi. rdemes elszr ezzel cskkenteni a mgttnk kzlekedk szmt, majd szp folyamatosan az sszes elemet felhasznlni. Nincs annyi lehetsg a manverezsre, itt rdemes viszonylag sokat egyenesen s gyorsan menni, elg 3-4 utcnknt kanyarodni. Ha vgeztnk dlen, trjnk t keletre.
 |
 |
Itt rengeteg pursuit breaker van, ha jl hasznljuk ket, akkor hihetetlen mennyisg pontot szerezhetnk. Itt rengeteg a belthatatlan kanyar, nagyon figyeljk a trkpet, hogy hol lltottak fel elttnk roadblockokat. A vrosokban nem rdemes szemtl szembe rrontani a feltehetleg spike strippel felszerelt „falakba” belerohanni, inkbb kerljk ki ket, manverezznk, gyeskedjnk. Ha gy rezzk, hogy eleget rontottuk a levegt keleten, s mr fogyban vannak a pursuit breakerek is, akkor irny vissza az els vrosrsz, ott is az autplya.
A macska-egrharcot gy tudjuk kell tisztelettel s biztonsggal lezrni, ha a stadionnl lv bejrati elemet hasznljuk fel finlknt. Ekkor az sszes mgttnk lv rendr megsemmisl, a dolgunk csupn annyi, hogy a kzvetlenl mellette lv hiding spotba visszagurulva kivrjuk az idt, mire a rendrk feladjk.
A rendrk ellen kzdeni roppant nehz feladat, de hla az gnek, nem lehetetlen. Koncentrlssal, odafigyelssel s persze szerencsvel igen komoly bountykat lehet elrni egy 15-20 perces ldzssel, egyik szemnk az ton, a msik a trkpen legyen.
sszefoglalva Autplya - elny: nagy sebessg, kzepes forgalom, szles t, sok legazs - htrny: gyakori tlezrsok, nagy sebessg miatt rvid reakciid ll rendelkezsre Vros - elny: zegzugos utck, meneklsi lehetsgek, kikerlsi lehetsgek, pursuit breakerek - htrny: nem ltunk messzire, szk utck, agresszv SUV-ok, srbb forgalom, knny eltvedni |